Stoisko z grami wideo© Coolcaesarlicencja: GNU FDL

Być jak mężczyzna

1 października 2007, 10:05

Mózgi kobiet i mężczyzn wyspecjalizowały się w różnych zadaniach. Można więc sobie wyobrazić zdumienie naukowców z Uniwersytetu w Toronto, którzy zauważyli, że różnice w zakresie wykonania zadań wymagających zdolności przestrzennych zanikają, gdy obie płci pograją najpierw przez kilka godzin w gry wideo.



Kwadraty A i B są identycznego koloru© Adrian Pingstone

Lepiej uczyć niż kopiować

28 września 2007, 10:44

Program komputerowy, który naśladuje działanie ludzkiego mózgu, ulega tym samym złudzeniom optycznym, co my. Może to oznaczać, że jest to produkt uboczny metody filtrowania informacji, której uczymy się już jako dzieci.


Gra, która podgrzewa atmosferę

25 września 2007, 12:48

Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza. Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Danii pracują nad ruchowymi grami elektronicznymi, które mogą same zmieniać różne swoje parametry, np. tempo, by podtrzymywać uwagę gracza.


Rodzina iPod Nano

100 USD zysku z każdego iPoda

25 września 2007, 09:38

Z doniesień iSuppli wynika, że najnowszy, rozbudowany iPod Nano zapewnia Apple’owi spory margines zysku. Firma analityczna wylicza, że wyprodukowanie jednego nowego iPoda wyposażonego w 4 gigabajty pamięci i wyświetlacz kosztuje 58,85 USD.


Halo 3© Microsoft

"Halo 3" wyciekło do Sieci

24 września 2007, 15:39

Długo oczekiwana gra „Halo 3” ma zadebiutować 26 września. Jednak już w tej chwili jej nielegalne kopie krążą w sieciach P2P.


© AMD

AMD zaskakuje

19 września 2007, 09:36

AMD poinformowało, że udzieli firmie Freescale Semiconductor licencji na zaawansowane technologie wykorzystywane w nowoczesnych układach graficznych. Freescale będzie miało prawo zintegrować technologie OpenGL ES 2.0 i OpenVG 1.0 w swoim procesorze i.MX.


Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).


Ściana w  Seattle

Guma do żucia, która się nie klei

14 września 2007, 10:06

Naukowcy opracowali gumę do żucia, która nie przyklei się do butów, ubrania, włosów czy chodnika. Od tej pory można więc spokojnie siadać lub chodzić w miejscach, gdzie kiedyś wymagało to zręczności sapera na polu minowym.


Halo 3

Zbanowani na 8000 lat

10 września 2007, 10:18

Kilku użytkowników Xbox Live, których system przyłapał na używaniu pirackiego oprogramowania, zostało zbanowanych na... 8000 lat. Ponownie będą mogli skorzystać z serwisu dopiero 12 grudnia 9999 roku.


Biblioteka w San Diego

Czytamy inaczej niż do tej pory sądzono

10 września 2007, 09:40

Kiedy czytamy, każde oko wpatruje się w inną literę tego samego wyrazu. Wbrew wcześniejszym teoriom, nie przebiegamy płynnie wzrokiem od lewej strony do prawej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy